שיפור פרק האנגלית ומבחן אמיר

שיתוף הפוסט בקליק:
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest
קליק להדפסה:
שיתוף ב print
הצטרפו לניוזלטר שלי!
טיפים פרקטיים וקצרים שיעזרו לכם לשפר את הציון.

אשלח לכם חומר שמתאים לזמן בו אנחנו נמצאים לפני הבחינה

הדברים הבאים נוגעים לתלמידים שקיבלו ציון נמוך בפרק אנגלית במבחן הפתיחה, סיימו את הפרק על הקשקש מבחינת הזמן, או יודעים שרמת האנגלית שלהם נמוכה.

בשונה מהפרק הכמותי ומהפרק המילולי, בפרק האנגלית קשה מאוד להשתפר באמצעות חשיבה פסיכומטרית, ניהול זמנים בתוך הפרק, ותרגול של שאלות רבות. את השיפור אנחנו עושים על ידי למידת השפה – באמצעות קריאה יומית של ספר ולמידת מילים, יום יום.

המשמעות של נתון זה, היא שמי שלא לומד מספיק אנגלית עד הבחינה, לא יכול לצפות להשתפר בצורה משמעותית מעל הרף שהציב במבחן הפתיחה. אמנם בחלק של הבנה מחדש עוד יש כמה טריקים, אבל בחלק זה כמות שאלות קטנה ביחס לכל הפרק.

ולכן, יש המלצה גורפת על ידי כלל המכונים להקדיש לפחות חצי שעה ביום לקריאה וחצי שעה ביום להעשרת אוצר המילים בשפה.

ואחרי ההקדמה, נגיע לנקודה המשמעותית.

יש לנו נטייה לדחות את מה שלא נעים לנו לאחר כך. ובעיקר את למידת המילים והקריאה. כי “לא כולם עושים את זה”, כי “בפרקים האחרים יש “שיטות” אז אולי גם פה”. ובעיקר כי למי ששפה נוספת לא באה לו בקלות, זו חריקת שיניים. אני שומעת הרבה פעמים “אני לומד את המילים כשנשאר לי זמן ביום”.

אם אנגלית זה הפרק החלש שלכם – זה צריך להיות בעדיפות גבוהה. תבינו כמה הלמידה הזו היא משמעותית – בלעדיה, הציון לא יעלה. כלומר, אם זה הפרק החלש שלכם, את השעה הזו אל תעשו בסוף היום “כשנשאר זמן” אלא בתחילת היום. כך תהיו עירניים, לא תוכלו לדחות את זה, תסמנו על זה וי מוקדם ביום. זה גם נכון ומדרבן פסיכולוגית לסיים עם מה שקשה. קריאה ומילים שאני לא עושה היום, לא אשלים. לכל אחד מאיתנו קיבולת למידה מקסימלית של מילים חדשות, ואני לא יכולה לצפות מעצמי ללמוד ביום אחד מילים שהייתי פורסת ברגיל על ארבעה ימים.

תדגישו לעצמכם את הנקודה הזו. תזכרו שאין קסם, אין טריקים, רק להשתפר בשפה. אם אני לא אעשה את זה, לא אצליח. אם אתמיד, אשתפר בעשרות אחוזים (!). תזכירו לעצמכם את המוטיבציה – להתקבל לתואר שאתם רוצים. תיצרו מוטיבציה באמצעות בחנים קטנים / תזמון של כמה עמודים אתם מספיקים לקרוא בחצי שעה. אני מבטיחה שאם תתמידו, משבוע לשבוע זה ישתפר וישמח אתכם 😊

איך לדרבן את עצמינו?

  • קודם כל – לבחור ספר שמעניין אותך, לא ספר ברמה גבוהה שמרגיש לך שזו הרמה שצריך. ככה זה ידחוף אותך לקרוא כי זה יהיה לך כיף, ובהמשך תוכל להעלות את הרמה.
  • אפשר אפילו ספר שכבר קראת בעברית.
  • אח”כ, בוחרים שעה קבועה שבה עושים את הלימוד. אם אפשר בבוקר, ושזה יהיה חלק מהשגרה בבוקר, מה טוב. אם לא, אז בשעה קבועה בערב, ככה שזה לא יהיה נתון לבחירתך מתי להתחיל.
  • ככה יודעים נגיד שכשמגיעה השעה 20:00, מתיישבים ללמוד שעה ויהי מה.
  • מזכירים לעצמינו את המוטיבציה (עכשיו את משקיעה, אבל זה לתואר ולכל החיים!). כותבים את המוטיבציה על דף ותולים על הדלת של החדר, כדי לראות את זה כל יום.
  • ולבסוף, אם מתחשק, אני אוהבת לעבוד עם טבלה שאני מסמנת בה כל יום אם עשיתי או לא. ככה זה גם מעודד אותי לסמן כל יום ואני מתבאסת להחמיץ יום בגלל זה.

מכירים מישהו או מישהי שממש ישמחו לקרוא את זה?

שיתוף ב whatsapp
שלחו בוואטסאפ
שיתוף ב facebook
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב email
שלחו במייל
שיתוף ב pinterest
שתפו בפינטרסט
שיתוף ב telegram
שיתוף בטלגרם
שיתוף ב print
הדפסת המאמר

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

המוצר נוסף לעגלה

המוצר נוסף לעגלה

דילוג לתוכן